Emballasjefri snacks

 

Jeg har med årene blitt mer bevisst på hvor mye søppel jeg konsumerer. I fjor gikk jeg til og med så langt at jeg telte søpla mi. Fordi jeg ønsket å få oversikt over hvor mye og hva jeg kaster -for igjen å kunne handle, og leve, annerledes og dermed kaste mindre søppel. Jeg har også en drøm, og et mål, om å være så selvberget jeg kan.
Men dessverre har jeg ikke mulighet til å bli 100 prosent selvberget. Blant annet sukker, glutenfritt mel (jeg har cøliaki), havregryn, kaffe, kakao og en god del krydder kommer jeg nok til å ønske å kjøpe i fremtiden også. Men kjøper jeg varer i større pakker gjør i alle fall dèt at det blir mindre søppel å kaste. Jeg ønsker å etterlate meg et minst mulig søppel-avtrykk.

 

Har du lest: Vare så lenge som mulig!

 

Noe jeg i de siste årene har tatt tak i dèt er å kutte drastisk ned på godteri -og snacks forbruket. Magen (og kroppen) min tåler uansett ikke store mengder sukker, og jeg spiser allerede mye mindre nå enn før og jeg føler meg så mye bedre. Men jeg ønsker jo å av og til kose meg litt. Dessverre er potetgull, kjeks, sjokolader og det meste av godterier pakket inn i store mengder plast.

 

I år fikk jeg en dehydrator i bursdagsgave og denne skal brukes mye for å lage hjemmelaget og emballasjefri- snacks og godteri. Jeg har allerede testet den ut, og mange resultater har blitt suksessfulle.

Sjekk disse oppskriftene:

* Hjemmelagde Fruktruller av Eple
* Hjemmelaget Bananchips
* Hjemmelaget Eplechips

 

Og kanskje vil du lese denne også: Få kvinnen tilbake på kjøkkenet!

Nå er det helt slutt på dette her!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg