Gulrøttene ble forsømt

 

På fredag så skrev jeg Før uken er over… er det mye jeg har lyst til å få gjort. Men “lyst til” er kanskje et relativt begrep!? For det er ikke riktig alt man har lyst til som blir gjort.

 

For jeg har slett ikke hatt tid (eller overskudd) til å verken luke eller gjødsle gulrøttene. Og det er selvsagt synd fordi det vokser godt med ugress der. Men jeg kan allerede se at det har begynt å komme gulrøtter under jorden. Ikke klare til å høstes selvfølgelig, dèt blir nok ikke før sist i september. Men jeg har altså en plan om å få lukt til dem, når regnet har gitt seg og det blir tid til det.

 

Selv om det ikke ble tid til å ta seg av gulrota, så har jeg hatt tid (og overskudd) til å plukke bær. Gresset rundt bærbuskene har blitt klippet. Jordbær til kos har blitt plukket, og snart er det kommet nok jordbær jeg kan røre til syltetøy også, kanskje i morgen!?

 

Jeg plukket over 1 kg solbær som nå er kommet i fryseren. Fortsatt er det MYE solbær igjen på buskene, bare ikke modne nok, riktig enda. Noen blåbær fikk jeg også plukket, men der er det også flere kart enn modne bær.
Og så har jeg verdens beste nabo som ga meg nesten 3 kg rabarbra, som jeg fikk kuttet i biter og fryst ned til senere.

 

Drømmen om å være så selvberget jeg kan, fortsetter.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg